نشر رامي الجبالي صورة لغرفة نوم رجل الأعمال محمد الأمين الموجودة داخل إحدي دار الأيتام التي يمتلكها وعلق على الصورة قائلا
هل دي غرفة نوم في دار رعاية ؟ متخيلين الأوضه دي حصل فيها إيه ؟ عاوز حد يقولي رئيس مجلس إدارة يعمل غرفة نوم بالشكل ده لنفسه داخل دار رعايه ليه ؟ يبات في دار بنات ليه مره و اثنين و ثلاثه في الاسبوع ؟
البنات بتقول الكلام ده ليه طيب ... أطفال عمرها ٧ و ٥ و ١٣ سنه كلهم بيكذبوا ليه ؟
كانت فين وزارة التضامن الاجتماعي من هذه الغرفه ؟ سابوا الغرفه دي بكام ؟
كل موظف قام بالتوقيع علي ورقة لاستخراج ترخيص لهذه الجمعيه لازم يتسجن، كل موظف و مسئولي مراقبة هذه الجمعيه للزم يتحبس ... كل واحد قال البنات وحشه و الأمين ميعملش كده لازم يتحاسب ... كل اللي مصدقش الايتام يتحاسب.
تحديث:
انا عرفت ان دي مش الغرفه الخاصه بمحمد الأمين و ان دي غرفة عزل في الدار .. وجب التصحيح للمصداقيه.