صورة تعبيرية
تواصلت معنا ولية أمر طالبة بالصف الثاني الابتدائي بإحدى مدارس محافظة القاهرة تستغيث من رفض إدارة المدرسة دخول ابنتها لأنه كانت ا مصابة بالجدري وفي نفس الوقت توجد حالات أخرى مصابة داخل المدرسة وتؤكد ان ابنتها أصيبت من المدرسة ولكن في تعنت مع ابنتها وجاء نص الشكوى كالأتى
بعد اذنكوا انا عايزه حد مسؤل يساعدني فى المدرسه بنتى عندها جدرى وخفت ومعاه شهاده من الدكتوره ومحدش عايز يدخل بنتى المدرسه وفى حالات جدرى لسه مخفتش فى المدرسه وفى المدرسه عادى ومافيش الى حاجه اشمعنه بنتى الى. رفضين يدخلوها المدرسه